Od června musí mít každý řidič ve Francii povinně alkoholtester Čtěte zprávu na stránkách www.novinky.cz.
- Čas přípravy k měření (s): 20
- Čas reakce (s): 4
- Doba regenerace (s): 15
- Napájení autozapalovač 12V: NE
- Přesnost (+/-) (%): 10
- Připojení k PC: NE
- Rozsah měření: 0,0 - 4,0 promile
- Životnost senzoru: cca 3000 měření (lze vyměnit)
- Standardní příslušenství:
- Kompaktní, přesný, spolehlivý, elegantně vypadající a snadno ovladatelný.
- AL 6000 můžete použít všude, kde je potřeba provádět prevenci užívání alkoholu.
- Rychlé zahřátí senzoru a krátká doba regenerace.
- Počítadlo provedených měření
- Kontrola množství vdechnutého vzduchu
- Typ senzoru: Advanced Semi-conductor Oxide Senzor
- Baterie: 2 x 1,5V AA alkalická
- Životnost baterie: 200 měření
- Provozní teplota: +10 – +40°C
- Kalibrace: doporučuje se při běžném používání po 6 měsících případně po cca 500 měření.
- Certifikát: CE
- Rozměry: 125 x 65 x 38 mm
- Hmotnost: 116 g
Příslušenství
- Koženkové pouzdro na opasek
- 5 ks náustků
Alkohol testery obecně:Současné dělení detektorů je zejména podle typu čidla. Tyto jsou buďto základní s polovodičovým čidlem nebo pokročilé detektory s Fuel cell senzorem. V posledních dvou letech došlo k významné změně v oblasti Fuel cell detektorů. Výrobci, kteří se dosud zabývali výrobou pouze polovodičových detektorů, začali ve velkých sériích vyrábět i detektory s Fuel cell. Hromadná výroba vždy přináší snížení ceny, a tak se detektory s touto technologií staly velmi cenově dostupné. Obě technologie se však velmi liší. Společné mají pouze to, že měří množství alkoholu v dechu.Polovodičové čidlo zahřeje se na teplotu kolem 300°C, vdechnutý vzduch dopadá v průběhu zkoušky na čidlo, kde se mění v závislosti na množství alkoholu a jiných těkavých látek el. napětí v čidle. Změna napětí je pak vyhodnocena a jako výsledek zobrazena hodnota na displeji. Slabinou této technologie je, že naměřená hodnota závisí na síle dechu a čidla reagují i na jiné chemické látky než je pouze alkohol. Měření může být tímto ovlivněno. Stabilita těchto čidel je nižší a dochází k rychlejšímu opotřebení.Fuel cell, v překladu palivový článek, je technolgie založena na principu palivového článku, který se v současné době začíná používat třeba k pohonu aut. Fuel cell se nezahřívá (vyšší výdrž baterií), v průběhu zkoušky pouze tlakové čidlo kontroluje množství vdechnutého vzduchu a na konci zkoušky pumpa nasaje do článku přesný objem vzorku. Článek začne spalovat alkohol a vyrobí z něj elektrický proud. Podle množství vyrobeného proudu je určeno množství alkoholu v dechu. Fuel cell není ovlivněna žádnými cizími látkami ani sílou dechu. Jednotlivé Fuel cell se mezi sebou liší objemem nasátého vzduchu, čím větší objem tím větší přesnost a také výdrž. Detektory Lifeloc, které mají Fuel cell o objemu 1" jsou stanovenými měřidly. Všechny ostatní detektory mají podstatně menší objem.Porovnáním obou technologií lze konstatovat, že polovodičové čidla jsou určena řádově pro stovky měření s přesností 10 % v hodnotách do 1 promile. Fuel cell technologie je určena pro profesionální zátěž v řádech tisíců měření a přesnost je zachována v celém rozsahu měření. Na základě našich zkušeností není výjimkou, že profesionální detektor Lifeloc FC Series je schopen provést více než 100 tis. měření.Více o výrobci a jeho produktech naleznete na v-net.cz.