.- Sbírka obsahuje úlohy ze všech tematických celků, které jsou na středních školách probírány.
.- Současně jsou u každého tématu shrnuty a pojmenovány potřebné dovednosti, které by měl maturant znát a ovládat.
.- Tato publikace se tak v současné době nejvíce přibližuje charakteru katalogu cílových požadavků MŠMT pro získání státní maturity z matematiky. Její zvládnutí se tak stává možná nutnou (nikoliv však postačující) podmínkou k úspěšnému absolvování středoškolské maturity z matematiky.
.
.OBSAH:.Předmluva.Stručný přehled použité symboliky. 1 Proměnná, výroky, množiny. 2 Dělitelnost přirozených čísel. 3 Číselné obory. 4 Algebraické výrazy. 5 Algebraické rovnice s jednou neznámou. 6 Algebraické nerovnice s jednou neznámou. 7 Soustavy rovnic a nerovnic s více neznámými. 8 Geometrické útvary v rovině. 9 Shodná zobrazení v rovině.10 Podobnost a stejnolehlost.11 Základní poznatky o funkcích.12 Racionální funkce.13 Exponenciální a logaritmické funkce a rovnice.14 Goniometrie a trigonometrie.15 Základy geometrie v prostoru.16 Kombinatorika.17 Posloupnosti a řady.18 Vektorová algebra.19 Analytická geometrie lineárních útvarů.20 Analytická geometrie kvadratických útvarů v rovině.21 Pravděpodobnost.22 Statistika.23 Derivace funkce.24 Integrál.25 Komplexní čísla.Výsledky úloh.Recenze učebnice:.Tato sbírka vznikla přepracováním textu "RNDr. Josef Kubát a kol.: Základní učivo matematiky na gymnáziu", který byl v několika vydáních používán v řadě škol jako metodický materiál doporučený MŠMT pro vyučování matematice na gymnáziích.S ohledem na tyto zkušenosti je sbírka koncipována takto:.Rozsah učiva odpovídá průměrné hodinové dotaci na gymnáziu domníváme se, že vyhovuje i dalším středním odborným školám. Požadované dovednosti a stejně tak úlohy jednotlivých kapitol jsou seřazeny od těch nejzákladnějších směrem k náročnějším. Náročnost úloh ve všech kapitolách proto roste s pořadovým číslem úlohy. Zvládnutí těch náročnějších úloh by mělo být zárukou solidního výsledku u maturitní zkoušky. Výborní žáci by pochopitelně měli zvládnout úlohy ještě náročnější než ty, které jsou uvedeny v této publikaci. Najdou je v dalších sbírkách, které nakladatelství Prometheus vydává. Každá uvedená dovednost je ilustrována několika úlohami. Obsahová a numerická náročnost je volena tak, aby příslušná dovednost byla v řešení úlohy dominantní. Volili jsme úlohy tak, aby byly jako vzorové vhodné při výkladu učitele, ale též pro samostatnou přípravu žáků. Každá "správná" sbírka má obsahovat výsledky úloh; v této publikaci tomu tak je.