Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Obchod, reklama, marketing
Ať chceme, nebo ne, média spoluutváří náš svět. Už jediný nezdařený mediální výstup může poškodit poctivě budované dobré jméno instituce. Proto vznikla kniha, která poradí, jak se k médiím chovat, jak uspořádat tiskovou konferenci, jak vystupovat v rozhlase či televizi, na co dávat pozor či jak odpovídat ...viac
Ať chceme, nebo ne, média spoluutváří náš svět. Už jediný nezdařený mediální výstup může poškodit poctivě budované dobré jméno instituce. Proto vznikla kniha, která poradí, jak se k médiím chovat, jak uspořádat tiskovou konferenci, jak vystupovat v rozhlase či televizi, na co dávat pozor či jak odpovídat na nepříjemné otázky novinářů.Dnešní společnost je vysoce vzdělaná a na vysoké hospodářské, kulturní i společenské úrovni. I díky tomu neustále narůstají informační nároky společnosti a to nejen na objem informací, ale také na jejich pravdivost, relevanci a způsoby jejich přenosu. Informování veřejnosti dosáhlo za posledních sto let neuvěřitelného vývoje. Vždyť jen oblíbená fráze mediálních odborníků říká, že průměrný člověk v 18. století se za život dozvěděl tolik informací, jako obsahuje dnešní vydání nedělních Times. Tento informační přetlak dává příjemcům sdělení možnost vybírat si jen ty důležité informace, ale na druhé straně také činí celé informační prostředí značně nepřehledné. Přitom informace dávají veřejnosti možnost rozhodnout se a vytvořit si vlastní obraz (image) společnosti či jedince.V takové situaci dávají lidé nejčastěji přednost informacím z důvěryhodných zdrojů. Podle různých odborných výzkumů, lidé stále nejvíce věří mediálnímu zpravodajství, jakožto informačnímu zdroji. Zpravodajství je stále považováno za důvěryhodný zdroj informací, na rozdíl od reklamy, které věří jen zlomek společnosti. Pokud chce organizace nebo podnikatel být ve svém podnikání úspěšný, musí mít na své straně veřejnost. Vytvářením a především udržování dobrých vztahů s veřejností se zabývá obor Public Relations (Práce s veřejností). Výsledkem jeho působení je mimo jiné dobrý obraz (image) v očích veřejnosti. Ten není možné vytvářet bez neustálého informování veřejnosti. Jestliže patří mediální zpravodajství mezi nejdůvěryhodnější zdroje informací, pak se zpravodajství logicky jeví jako nejlepší způsob informování veřejnosti.Poskytování informací veřejnosti či sebeprezentace skrze média je dnes nejběžnější a nejrozšířenější praxí Public Relations. Aby tato praxe byla efektivní, je potřeba udržovat s novináři (médii) dlouhodobě optimální vztahy. To je náplní práce jednoho z oborů PR, Media Relations.Tato kniha je praktickým úvodem do problematiky oboru Média Relations a současně do problematiky komunikace organizace prostřednictvím médií. Na jejích stránkách se postupně seznámíte s teoretickými východisky pro práci s médii. Dozvíte se co je Public Relations, jak funguje komunikační proces PR, co je to veřejné mínění, image nebo například pojem Corporate Image.Kdo teorii zná, může přejít rovnou na další kapitolu, která se týká Media Relations. V ní si budete moci přečíst informace o masových médiích a jejich rolích ve společnosti, mediálních tématech. Dozvíte se, jak fungují redakce médií, jakým způsobem novináři vybírají informace, které zveřejní, kdo je kdo v médiích atd. V kapitole najdete i podrobnou analýzu české mediální scény společně s charakteristikou jednotlivých typů médií. Druhá polovina kapitoly se věnuje praxi Public relations ve vztahu k médiím či personálním nárokům na pracovníky PR. Dozvíte se kdo je tiskový mluvčí a co by takový člověk měl umět a nakonec se dozvíte i o účinnosti Media relations a možnostech jeho měření.Třetí kapitola je věnována jednotlivým nástrojům Media relations. Dozvíte se například co to je tisková zpráva, jak ji napsat a jak zvýšit šance na její publikování. Stejně tak kapitola obsahuje rady a tipy, jak uspořádat úspěšnou tiskovou konferenci či jak získávat novináře na svou stranu. Závěr kapitoly je věnován pořádáním mediálních akcí. Ty jsou moderním a velmi důležitým nástrojem Public Relations.Čtvrtá kapitola je souborem praktických rad, jak vystupovat v médiích a jak komunikovat s novináři. Díky těmto informacím se budete moci dobře připravit například na televizní interview, rozhovor s novinářem a nepřekvapí vás ani typické novinářské triky.Život není jen procházka růžovým sadem, pravil klasik, a i vás nebo vaši organizace může potkat krizová situace. Jak krizi včas rozpoznat, připravit se na ní a především jak ji zvládnout po komunikační stránce v médiích, to vám prozradí pátá kapitola, věnovaná krizové komunikaci.Závěrečná kapitola je věnována etickým otázkám Media relations a základním etickým požadavkům na pracovníky Public relations.Kniha je výtečným pomocníkem pro každého, kdo se chce věnovat oboru Media relations. Podnikatelům, kteří se potřebují rychle zorientovat v problematice a najít tipy a triky, jak vystupovat v médiích a jednat s novináři. Stejně tak je vhodná i pro začínající PR pracovníky. Využít ji mohou i studenti jako úvod do problematiky media relations.
Prohlédněte si další Obchod, reklama, marketing, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Obchod, reklama, marketing.