Makroekonomie a ekonomická analýza

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Obchod, reklama, marketing

Cílem publikace je stručné a jasné vysvětlení problematiky makroekonomické rovnováhy, která je v ekonomické teorii vymezována jako výjimečný stav, k němuž ekonomika směřuje nebo od něhož je odpuzována. Předmětem analýzy je ekonomický systém (národní hospodářství). Jeho dekompozice vychází z názorů dvou ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Obchod, reklama, marketing

Popis

Cílem publikace je stručné a jasné vysvětlení problematiky makroekonomické rovnováhy, která je v ekonomické teorii vymezována jako výjimečný stav, k němuž ekonomika směřuje nebo od něhož je odpuzována. Předmětem analýzy je ekonomický systém (národní hospodářství). Jeho dekompozice vychází z názorů dvou hlavních makroekonomických škol – z neokonzervativní (liberalistické) a keynesovské (intervencionistické). Model všeobecné ekonomické rovnováhy znázorňuje, že trhy fungují nejlépe, jsou-li ponechány samy sobě. Keynesovský model důchod–výdaje ukazuje, že ekonomika se neobejde bez aktivní fiskální politiky vlády. Skutečnost, že agregátní poptávku ovlivňují nejen státní zásahy, ale i úroková míra, vedla k vzniku modelu IS–LM. V jeho rámci jsou analyzovány důsledky fiskální i monetární politiky. Výklad uzavírá popis utváření rovnovážného produktu v otevřené ekonomice a jeho vliv na platební bilanci. Mundell–Flemingův model ilustruje souvislosti všeobecné rovnováhy v systému fixního a flexibilního měnového kurzu.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Obchod, reklama, marketing, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Obchod, reklama, marketing.

Reklama