Pátá disciplína

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Obchod, reklama, marketing

Aktualizované vydání bestselleru Petera M. Sengeho – jedné z nejvýznamnějších osobností v oboru managementu – lze bez nadsázky zařadit mezi klasická díla světové manažerské literatury. Vychází z patnácti let zkušeností s uplatňováním hlavních myšlenek knihy v praxi a.dokazuje, že jedinou konkurenční ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Obchod, reklama, marketing

Popis

Aktualizované vydání bestselleru Petera M. Sengeho – jedné z nejvýznamnějších osobností v oboru managementu – lze bez nadsázky zařadit mezi klasická díla světové manažerské literatury. Vychází z patnácti let zkušeností s uplatňováním hlavních myšlenek knihy v praxi a.dokazuje, že jedinou konkurenční výhodou, kterou může organizace získat, je schopnost učit se rychleji než konkurence. Popisuje, jak se organizace mohou zbavit "poruch učení", které ohrožují jejich produktivitu a úspěch, a to tím, že si osvojí strategie, jež uvolňují.týmové úsilí, rozvíjejí nový způsob myšlení a schopnost lidí dosahovat výsledků, na nichž jim opravdu záleží. Organizace, které mají stále globálnější charakter, se musí v současné době vyrovnávat ms takovými problémy, jakými jsou například ekologické,.společenské či různé institucionální krize. Vzhledem k tomu, že - jak říká autor – "vše souvisí se vším" a ve světě panuje stále větší vzájemná propojenost a závislost, je třeba, aby si organizace osvojily nové schopnosti a dovednosti, pokud si mají dále uchovat.svou životaschopnost. Je třeba, aby organizace změnily způsob, jakým pohlížejí na procesy učení a vzájemnou interakci na všech svých úrovních, aby změnily způsob myšlení (pohledu na svět) od tradičního myšlení směrem k myšlení systémovému a přeměnily se v učící se.organizaci – v organizaci rychle reagující a přizpůsobivou, v níž si lidé uvědomují, jak vytvářejí "svůj svět" a jak na něj mohou působit. Názorným vyjádřením těchto nových schopností učící se organizace je pět disciplín: mentální modely (hluboce zakořeněné.předpoklady či představy, které ovlivňují to, jak svět vykládáme), osobní mistrovství (schopnost uvědomovat si své vlastní předpoklady a prohlubovat svou osobní vizi), společně sdílená vize (schopnost udržovat společně sdílený obraz budoucnosti) a týmové učení (schopnost.členů týmu zahájit "společné přemýšlení"). Disciplína, která čtyři předchozí integruje, je pátá disciplína – systémové myšlení umožňující porozumět způsobu, jímž jednotlivci vnímají vlastní já a svět kolem sebe. Autorovy poznatky o tom, jak se organizace.učí a jak sdílejí znalosti, mohou organizacím pomoci získat nové, dosud nevyužité zdroje konkurenční výhody a zvyšovat svou schopnost dosahovat stanovených cílů.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Obchod, reklama, marketing, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Obchod, reklama, marketing.

Reklama