Změna k lepšímu

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Psychologie pro každého

Snad každý český odborník, jenž pracuje s lidmi, kteří chtějí opustit své špatné návyky, zná transteoretický model změny. Jeho tvůrci, známí američtí psychologové, zkoumali více než tisíc lidí, kteří dokázali i bez využití psychoterapie trvale změnit svůj život. Výsledkem byl program zahrnující stadia ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Psychologie pro každého

Popis

Snad každý český odborník, jenž pracuje s lidmi, kteří chtějí opustit své špatné návyky, zná transteoretický model změny. Jeho tvůrci, známí američtí psychologové, zkoumali více než tisíc lidí, kteří dokázali i bez využití psychoterapie trvale změnit svůj život. Výsledkem byl program zahrnující stadia prekontemplace, kontemplace, přípravy, akce, udržení a ukončení (případně relapsu). Každé z těchto stadií autoři spojují s určitými technikami, jež byly vytvořeny v rámci známých psychoterapeutických teorií. Pro efektivní práci na změně je třeba vyhodnotit, v jakém stadiu se daný jedinec právě nachází. Přehledně koncipovaná kniha byla původně psána pro ty, kdo sami usilují o změnu, a obsahuje četné sebeposuzovací nástroje, kazuistiky a příklady. Je však vhodná i pro ty, kdo v rámci své profese pracují s lidmi, kteří se potýkají s emočními problémy, závislostmi apod., či pro ty, kdo se zabývají zdravějším životním stylem a prevencí některých onemocnění. Transteoretický model je dnes využíván po celém světě významnými léčebnými instituty. James O. Prochaska, Ph.D., je profesor psychologie a ředitel Výzkumného centra pro prevenci rakoviny při University of Rhode Island. John C. Norcross, Ph.D., je profesor a bývalý vedoucí katedry psychologie na University of Scranton. Česky vyšla jejich společná kniha Psychoterapeutické systémy (1999). Carlo C. DiClemente, Ph.D., je profesor a vedoucí katedry psychologie na University of Maryland.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Psychologie pro každého, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Psychologie pro každého.

Reklama