Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Řízení, plánování, výroba
Anotace: Publikace, která navazuje na autorovu úspěšnou knihu "Podnikové procesy - Procesní řízení a modelování", je určená firemním manažerům všech úrovní, včetně vrcholového managementu, manažerům organizace a kvality, IS/IT manažerům a vývojářům IS a studentům VŠ. Na trhu ojedinělá publikace se komplexně ...viac
Anotace: Publikace, která navazuje na autorovu úspěšnou knihu "Podnikové procesy - Procesní řízení a modelování", je určená firemním manažerům všech úrovní, včetně vrcholového managementu, manažerům organizace a kvality, IS/IT manažerům a vývojářům IS a studentům VŠ. Na trhu ojedinělá publikace se komplexně zabývá tzv. "business procesy" a jejich funkcí v řízení firmy či jiné organizace, včetně vztahu této problematiky k základním infrastrukturám - organizačnímu a informačnímu systému firmy. Klíčovou částí knihy je autorsky originální metodika Informačního modelování organizací, díky níž čtenář získá komplexní vhled do problematiky analýzy business systému jako nutného základu pro potřebné procesní změny v organizaci. Na tuto páteřní část navazují další kapitoly, v nichž je specifická pozornost věnována zavádění procesního řízení v organizaci a dvěma základním infrastrukturám procesně řízené firmy - její organizaci a informačnímu systému. V kapitole souhrnných a globálních námětů je pak, kromě důležitých globálních souvislostí procesního řízení, další klíčová hodnota knihy - souhrn těch nejhorších, ergo nejcennějších zkušeností z oblasti managementu podnikových procesů. V příloze pak najdete aktuální přehled počítačových nástrojů modelování organizací (CASE/CABE). Z obsahu: O autorovi 9 Řekli o knize 11 Předmluva 13 1 Procesní řízení organizace 15 1.1 Kořeny a historie vývoje procesního řízení 18 Potřeba změny 20 Orientace na procesy jako řešení problémů růstu 23 Krize reengineeringu 25 Druhá generace přístupů k procesním změnám 26 2 Koncepce procesně řízené organizace 29 2.1 Základní obsahová struktura a infrastruktury organizace 29 2.2 Postup konstrukce procesně řízené organizace 33 Modely 34 Postup návrhu 41 Závěrečná poznámka 53 2.3 Role služeb v konstrukci a vývoji organizace 54 Služba a její význam pro procesní systém 54 SLA (Service Level Agreement) 56 2.4 Strategické řízení versus business procesy 61 Balanced Scorecard a strategické mapy 62 Strategické činnosti z pohledu business procesů organizace 66 3 Informační modelování organizací 69 3.1 Principy informačního modelování organizace 70 Modelování 70 Abstrakce 73 Tři architektury 76 3.2 Dvakrát dvě dimenze informačního modelu 79 Objekty versus procesy 80 Globální versus detailní pohled 84 Metamodel business systému 87 3.3 Modelování objektů 88 Model systému objektů a diagram tříd 94 Životní cyklus třídy objektů a diagram stavů 101 3.4 Modelování procesů 104 Modelování systému procesů a Eriksson-Penkerova notace 107 Modelování průběhu procesu a diagram procesu 112 3.5 Konsistence modelů 121 Kritéria konsistence - správnost a úplnost modelů 123 Příklad provázání procesů s třídami objektů a klíčová role událostí 131 Strukturální konsistence 134 4 Zavádění procesního řízení do organizace 139 4.1 Projekty procesních změn 139 Obsah projektu procesní změny 139 Kritické faktory projektu procesní změny 141 Sponsorství vrcholovým vedením 142 Strategické zaměření 142 Případová studie změny 143 Dobrá metodika 143 Řízení změny 144 Liniové vlastnictví 144 Budování týmu 145 Shrnutí - kritické náležitosti projektu procesní změny 146 Zásady vedení projektu procesní změny 148 4.2 Proces proměny organizace 149 Vlastnosti procesně řízené organizace 150 Typy procesních změn 157 Zrání organizace ke změně 160 4.3 Procesní audit 164 Faktory zralosti 165 Použití modelu zralosti 173 5 Informační systém procesně řízené organizace 177 5.1 Informační infrastruktura business procesů 177 5.2 Funkčnost informačního systému 183 Historický kontext 183 Co a k čemu je diagram datových toků 184 Funkčnost IS v kontextu informačního modelu organizace 188 Konsistence DFD s ostatními diagramy informačního modelu 190 Realizace diagramu datových toků v jazyku UML 191 5.3 Integrace informačního systému organizace prostřednictvím business procesů 193 6 Organizace procesně řízené organizace 199 6.1 Základní pojmy v oblasti organizace procesně řízené organizace 199 6.2 Základní struktura obecných rolí 201 Strategický manažer 201 6.3 Fungování rolí v organizaci 203 Kontext 203 Typové procesy provozu organizace 206 7 Souhrnné a globální náměty 209 7.1 Worst Practices in Business Process Engineering 209 Úvod 209 Procesní řízení je záležitostí manažerskou, IT hrají sekundární roli a neměly by nijak ovlivňovat obsah procesů210 Procesní řízení je záležitostí IT, tedy fenoménem z hlediska manažerského podružným 210 Automatizace procesů 211 Popisy procesů v organizaci fixují jistý postup, na rozdíl od projektů, jež jsou z podstaty proměnné 212 Business procesy musí vycházet z organizační struktury 212 Popisy business procesů musí být takové, aby z nich bylo možné generovat aplikace 214 Hierarchie business procesů 214 Klasifikace business procesů 215 Podrobnost popisu procesů 217 7.2 Vývoj společnosti a řízení organizací 218 Podniky v současné krizi 220 Nový tržní systém 221 Summary 224 Literatura 225 Příloha: Přehled nástrojů modelování organizací (CABE) 231 O autorovi: Prof. Ing. Václav Řepa, CSc. Absolvent fakulty řízení Vysoké školy ekonomické v Praze, od r. 2000 docent v oboru informatika, roku 2008 jmenován v tomto vědním oboru profesorem. Od roku 1982 působí s malými přestávkami na katedře automatizovaných systémů řízení, později informačních technologií VŠE v Praze, od roku 1999 také na Univerzitě Hradec Králové, Univerzitě Pardubice a Technické univerzitě v Liberci v rámci doktorského studijního programu, v současnosti také v Bratislavě na Panevropské vysoké škole. Odborně se zaměřuje na metodiky vývoje informačního systému, řízení projektů a modelování a řízení podnikových procesů a jejich vztah k vývoji informačního systému. Je duchovním otcem projektu OpenSoul, zaměřeného na metodické pokrytí problematiky procesního řízení a informačního modelování organizací a projektu PARMA (Public Administration Reference Model Architecture), zaměřeného na aplikaci myšlenek procesního řízení ve veřejné správě. Od roku 2002 působí v lokální politice, do roku 2010 jako zastupitel města Černošice. Je členem pracovní skupiny WG6 - Software Metrics ISO/IEC JTC1 SC7, Komise pro informační systémy Svazu měst a obcí, programových výborů řady mezinárodních konferencí, je certifikovaným eBusiness Process Managerem a do roku 2005 byl poradcem pro řízení znalostí v ústřední státní správě při Úřadu vlády ČR. Je také zakládajícím členem a členem předsednictva Slovenské asociace pro procesní řízení (SAPRIA).
Prohlédněte si další Řízení, plánování, výroba, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Řízení, plánování, výroba.