Londýnské přednášky přednesla Maria Montessori v roce 1946 na výcvikovém kurzu pro učitele. V každé z nich čtenář cítí, že Maria Montessori procestovala svět a měla dostatek příležitostí pozorovat děti a jejich vývoj. Přednášky jsou prodchnuty její moudrostí a netýkají se pouze dětství, ale celého vývoje ...
Autorka vychází z popisu různých aspektů života současné společnosti, v nichž se nějakým způsobem projevuje krize. Jako odbornice v oblasti pedagogiky a náboženské pedagogiky si klade otázku, do jaké míry může cestě z krize pomoci výchova k morálním hodnotám. V této souvislosti nejprve vymezuje základní ...
Závažné postižení sluchu není automaticky "vstupenkou" do speciální školy. Podle psycholožky Ivy Jungwirthové téměř u všech dětí, které špatně slyší, stojí za to pokusit se o integraci do běžné školy. Jaké vady sluchu se u dětí mohou vyskytnout? Vady sluchu se podle závažnosti dělí na lehkou, střední ...
První souborná encyklopedie v oboru vzdělávání po více než 6 letech. Reprezentativní dílo současné české pedagogické vědy poskytuje systematický přehled základních složek vzdělávacího systému a přináší poznatky o způsobech a produktech edukace, o populaci žáků, studentů a učitelů atd. Objasňuje aktuální ...
Pojetí výuky a jeho východiska Činitele výuky Základy vyučování a učení Evaluace ve výuce Edukace v české škole a perspektiva Evropské unie Učebnice širokého týmu našich předních didaktiků pokrývá všechny základní aspekty vzdělávání v dnešní škole se zvláštním zřetelem k sekundární škole (2. stupeň základních ...
Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha ...
Kniha je určena pro rodiče, jejichž dítě trpí dyspraxií, pro dospívající a dospělé osoby s touto poruchou, pro pedagogy a další zájemce, kteří se setkávají s dětmi i dospělými, kteří touto poruchou trpí. Hlavním cílem je pomoci čtenáři orientovat se v problematice, uvědomovat si příčiny a projevy, hledat ...
Co jsou zážitkové akce a jaké mají cíle? Jak zorganizovat zážitkovou akci? Jak funguje instruktorský tým? Co je to dramaturgie akce? Jak dobře uvést pocitový program? Jak řídit diskuzi? V čem spočívá kouzlo tajemné atmosféry? Jak rozvíjet tvořivost? Praktická příručka vysvětluje základy zážitkové pedagogiky, ...
Soubor pracovních listů zaměřených na rozvoj vnímání a poznávání navazuje na metodickou příručku Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení a dává pracovníkům pedagogicko-psychologických poraden, speciálně pedagogických center a především učitelům a rodičům dětí možnost provádět s dětmi bez dlouhé ...
Cvičení pro děti ve věku od 4 do 8 let. Dvacet motivačních příběhů, cvičení pro rozvoj schopnosti psát, cvičení pro rozvoj představivosti. Po zkušenostech ze své praktické práce s dětmi připravila Antje-Catrin Looseová moderní koncepci rozvoje grafomotoriky. Metodická příručka, která z této koncepce ...
Kniha je věnována neklidným dětem. Autorka vychází ze své pedagogické a poradenské zkušenosti. Učitelům předškolních dětí nabízí teoretické uvedení do tématu, věnuje se roli učitele a jeho vlastnostem a dovednostem, které mu pomohou lépe zvládat práci s dětmi s ADHD. Popisuje specifika ADHD u předškoláků ...
S postupnou proměnou vzdělávání se i v mateřských školách čím dál častěji setkáváme s dětmi s postižením. Jejich rodiče stojí o to, aby se děti vzdělávaly spolu se svými zdravými vrstevníky, a v řadě případů inkluze a integrace dětí s handicapem probíhá úspěšně. Tato kniha je průvodcem pro pedagogy, ...
Kniha - autorka Daniela Zounková, 0 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Najnovšie hry zhromaždené k jubileu 30 rokov pôsobenia Prázdninové školy Lipnice. Kniha obsahuje asi 60 štrukturovaných hier, ktoré sa sústreďujú na rozvoj osobnosti a vzájomných vzťahov v skupine. Popis každej hry prehľadne ...
Soubor devadesáti pracovních listů doplňuje metodickou příručku Grafomotorika pro děti předškolního věku. Na pracovních listech, které navazují na příběhy uvedené v metodické příručce, děti rozvíjejí svou schopnost psát, a to od kreslení jednoduchých čar až po používání elementů písmen. Tato grafomotorická ...
Příručka poskytuje učitelům, vychovatelům, vedoucím skupin dětí a mládeže základní informace o kreativním pohybu ve skupině, rady a bohatý zásobník námětů a příkladů činnosti pro ty, kdo chtějí ve výchově nebo terapii pracovat s tělem a pohybem. Jednotlivé činnosti jsou srozumitelně popsány, je u nich ...
Málokdo pochybuje o tom, že v předškolním a mladším školním věku se pokládají základy, na nichž se bude postupně budovat celá vzdělanost dítěte. Kolektiv předních odborníků v této knize shromáždil nejnovější poznatky o psychologických a sociálních faktorech, které ovlivňují vzdělávání mladších dětí, ...
Lyrický rytmus (O spojení zvuku a smyslu ve verši) se zařazuje do kognitivního proudu vědeckého bádání, vlastním iniciátorem lyrického rytmického pohybu je hodnotový systém s hodnotovou osou a východiskem tázání po lyrickém rytmickém bytí je eidetika vnímání. Hodnotová polarizace jednotlivých elementů ...
Psychomotorika zahrnuje pohybové aktivity za účelem zlepšení obratnosti, posílení fyzické zdatnosti a jejím cílem je bezděčné prožívání radosti z pohybu, ze hry a z tělesných cvičení. Psychomotorická hra spočívá v různých prostorově orientovaných pohybech a v manipulování s předměty. Součástí těchto ...
Když uděláme chybu, cítíme se děsně a zdá se nám, že se blíží konec světa. V téhle knize zjistíš, že z chyb se nestřílí a naučíš se, jak s nimi pracovat. Říká se, že kdo nic nedělá, ten nic nezkazí, a něco na tom opravdu je. Když totiž nebudeš dělat nic, sice nikdy nezachybuješ, ale jak to jen říct prostě ...
Co se o sobě člověk dozví při hře s figurkami na pískovišti? Sandtray je velmi efektivní a čím dál populárnější forma herní terapie. Už i v Česku úspěšně pomáhá dětem s poruchami chování a učení, lidem s posttraumatickým syndromem, s depresivní či úzkostnou poruchou, těm, kteří se vyrovnávají se ztrátou ...