Nezbytnými předpoklady pro zachování kvality vzdělávání v případě začlenění dětí mladších tří let do mateřské školy jsou dobrá informovanost, znalost problematiky, úprava podmínek. Cílem publikace je postihnout všechny základní aspekty vzdělávání dětí raného věku, poskytnout užitečné informace o přednostech ...
Autor : Monika Černá, Doc. PaedDr. Olga Zelinková CSc., Popis : Hlavním cílem knihy je pomoci čtenáři uvědomovat si obtíže spojené s dyslexií, jejich možný negativní vliv na osvojování anglického jazyka (resp. cizího jazyka obecně) a především nabídnout postupy, strategie a techniky výuky, které tyto ...
Anotace: Sociální pedagogika je disciplína, studijní obor i předmět individuálního zájmu, jenž se stal v současné době velmi frekventovaným. Přinášíme vám proto ucelenější přehled problematiky, která je předmětem zájmu sociální pedagogiky a pokoušíme se tak o komplexní pohled na minulost i současnost ...
Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s ...
Přehled judikatury ve věcech dědických má být praktickou pomůckou pro soudce, notáře a všechny, kteří se dědickou problematikou aktuálně zabývají. Hledisko, z něhož vycházel uspořadatel souboru, bylo shromáždit aktuální judikaturu, která pro svoji přesvědčivost a zevšeobecňující potenciál má předpoklady ...
Praktická příručka pro učitele, vychovatele a rodiče, kteří chtějí porozumět dětskému hněvu, zvládat ho a konstruktivně s ním pracovat. Obsahuje 72 her zaměřených na úspěšné strategie zvládání hněvu ve skupině dětí ve školce a škole, v zájmových kroužcích a na dětských táborech, ale i v rodině. Děti ...
Kniha - autor Dita Janderková, 132 stran, česky Učitelské povolání patří z řady důvodů k jednomu z nejnáročnějších. Publikace nové ediční řady Já, učitel se zaměřuje nejen na to, jak by na sobě učitelé měli dále pracovat, ale přináší rovněž inspirace, jak efektivně čelit tlaku či jak pečovat o svůj hlas, ...
Špatné držení těla, nadměrné prohnutí v bedrech, kulatá záda, postavení nohou do X - to je jenmalý výčet nedostatků, které u řady dětí pozorujeme. V předškolním a ranném školním obdobívývoje dítěte dochází k jeho velkému rozvoji, který se týká i jeho pohybových schopností. Způsobjak toto učení se "hýbat” ...
Každý chceme mít kamarády. K tomu, abychom si je dokázali najít a udržet, potřebujeme umět spoustu důležitých věcí naslouchat, dělit se, pomáhat, soucítit, nesoutěžit, ale spolupracovat Hry, které v této knize najdete, rozvíjejí právě tyhle dovednosti, a navíc jsou zábavné a nejsou k nim potřeba žádné ...
Zápletka knihy je zřejmá – jde o charakter. Pokud vám záleží na charakteru vašich dětí nebo dokonce vašem vlastním, mohlo by to být i napínavé. Naučit dítě číst, psát, počítat nebo třeba kotoul letmo představuje určité didaktické umění ze strany učitele. Současná pedagogika je v tomto ohledu značně pokročilá. ...
Autor : Eva Koželuhová, Popis : Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění textu, tedy i porozumění implicitního významu, a připravit ...
Pedagogové jako průvodci vzděláváním a výchovou toho musí hodně znát a umět, aby své znalosti a dovednosti mohli předávat dál. To je jejich posláním. Vždy je ale dobré si uvědomit, že na úplném začátku nestojí pedagog. Na počátku vždy stojí především člověk.Aby se tato jedinečná osobnost mohl zcela věnovat ...
Jak mohou děti s ADHD dostat své impulzivní chování pod kontrolu? Odpověď nabízí kniha plná aktivit, které rozvíjejí sebedůvěru, sociální dovednosti a sebekontrolu. Autor shromáždil 44 jednoduchých aktivit, které mají podobu desetiminutovek a dají se provádět bez větší přípravy. Co se děti při hrách ...
Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila ...
Kniha - autor Marcela Kotová; Veronika Kubáčová, 176 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Počet předškoláků se špatnou výslovností narůstá. Aby dítě začalo dobře mluvit, je potřeba získat slovní zásobu. A na tom se dá pracovat již od útlého věku – stačí s ním trávit čas a povídat si. Můžete spolu ...
Není vám lhostejné, jak vaše dítě mluví? Nejste si jistí, zda děláte dost pro vývoj řeči vašeho dítěte? Zdá se vám, že řeč vašeho potomka není v pořádku? Věnujete se dětem a potřebujete podrobné instrukce a rady? Pracujete s dětmi a nevíte, jak rozvíjet jejich řečové dovednosti? Na tyto a další podobné ...
Specifickými poruchami učení jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky ...
Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými ...