Tento praktický manuál určený učitelům a rodičům dětí s autismem nabízí jednoduché strategie, které dětem s vysokofunkčním autismem nebo Aspergerovým syndromem, které mají obtíže se zvládáním svých nálad, pomohou zmírnit negativní pocity a vedou k tomu, že se děti cítí v běžném životě lépe. Autoři v ...
Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila ...
Kniha - autor Dita Janderková, 132 stran, česky Učitelské povolání patří z řady důvodů k jednomu z nejnáročnějších. Publikace nové ediční řady Já, učitel se zaměřuje nejen na to, jak by na sobě učitelé měli dále pracovat, ale přináší rovněž inspirace, jak efektivně čelit tlaku či jak pečovat o svůj hlas, ...
Snaha léčit choroby a napravovat vady či poruchy je stejně stará jako nemoci a postižení. Ovšem i tam, kde léčba není možná, lze usilovat o kvalitní výchovu, vzdělávání, osobnostní rozvoj a úspěšné začlenění handicapovaného člověka do společnosti. Relativně mladý obor speciální pedagogika se zrodil postupně ...
Zábavné hry a aktivity jsou určené pro děti ve věku 7–13 let a jejich cílem je pomoci dětem zkoumat, chápat a pozitivně vyjadřovat vlastní pocity. Jednotlivé aktivity se zabývají např. vztahy mezi vrstevníky, navazováním přátelství, ale i šikanou nebo žárlivostí. Jejich cílem je podpořit u dětí zdravé ...
Připravovaná publikace obsahuje výběr z dramatickovýchovných projektů určených dětem od 11 do 15 let, vhodných pro práci v základních školách i v literárně dramatických oborech základních uměleckých škol a střediscích volného času (DDM). Mohou být také inspirací pro práci center tvořivé dramatiky, která ...
Nezbytnými předpoklady pro zachování kvality vzdělávání v případě začlenění dětí mladších tří let do mateřské školy jsou dobrá informovanost, znalost problematiky, úprava podmínek. Cílem publikace je postihnout všechny základní aspekty vzdělávání dětí raného věku, poskytnout užitečné informace o přednostech ...
Zapojenie žiakov do spoločného dialógu v otázkach riešenia konfliktov v škole prostredníctvom zmierovania (mediácie) sa na základe posledných výskumov ukazuje byť vhodnou cestou prevencie proti nežiaducim spoločenským javom v prostredí škôl. Bez ohľadu na to, aký konflikt deti prežívajú, bude pre nich ...
Autor : Monika Černá, Doc. PaedDr. Olga Zelinková CSc., Popis : Hlavním cílem knihy je pomoci čtenáři uvědomovat si obtíže spojené s dyslexií, jejich možný negativní vliv na osvojování anglického jazyka (resp. cizího jazyka obecně) a především nabídnout postupy, strategie a techniky výuky, které tyto ...
Monografie se věnuje "profesionálnímu rodičovství", reformě ústavní péče na Slovensku, jež probíhá v analogické podobě i v Česku.Její těžiště spočívá v kazuistikách devíti malých dětí ze tří "profesionálních rodin". Je přitom sledován stadiální vývoj dítěte (podle koncepce D. Winnicotta), jeho závislost ...
Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s ...
Příručka poskytuje učitelům, vychovatelům, vedoucím skupin dětí a mládeže základní informace o kreativním pohybu ve skupině, rady a bohatý zásobník námětů a příkladů činnosti pro ty, kdo chtějí ve výchově nebo terapii pracovat s tělem a pohybem. Jednotlivé činnosti jsou srozumitelně popsány, je u nich ...
Přehled judikatury ve věcech dědických má být praktickou pomůckou pro soudce, notáře a všechny, kteří se dědickou problematikou aktuálně zabývají. Hledisko, z něhož vycházel uspořadatel souboru, bylo shromáždit aktuální judikaturu, která pro svoji přesvědčivost a zevšeobecňující potenciál má předpoklady ...
Publikace soustřeďuje náměty na aktivity, které jsou vhodné pro podpoření schopnosti spolupráce u dětí a dospívajících. Školní a mimoškolní pedagogové, případně rodiče, v ní najdou inspiraci k cílenému trávení volného času v menší či větší skupině. Při hrách jednotlivci prohlubují sebepoznání i vzájemné ...
Každý chceme mít kamarády. K tomu, abychom si je dokázali najít a udržet, potřebujeme umět spoustu důležitých věcí naslouchat, dělit se, pomáhat, soucítit, nesoutěžit, ale spolupracovat Hry, které v této knize najdete, rozvíjejí právě tyhle dovednosti, a navíc jsou zábavné a nejsou k nim potřeba žádné ...
Práce komplexně popisuje oblast zájmového vzdělávání dospělých a hodnotí jeho význam pro rozvoj jedince a společnosti. Text analyzuje informační materiály, které ukazují situaci této oblasti v ČR, zabývá se situací na trhu vzdělávání, charakterizuje jednotlivé typy zájmového vzdělávání a uvádí i přehled ...
Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní ...