Pátý díl ediční řady Školní zralost se věnuje problematice přípravě dětí s SVP na školní docházku z praktického hlediska. Publikace pojednává o začlenění dětí s SVP jak do běžné, tak do speciální třídy MŠ, o specifikách jejich předškolní přípravy či o komunikaci s jejich rodiči. Dozvíte se o zkušenostech ...
Kniha - autor Stanislava Kociánová; Lucie Víchová, 116 stran, česky V knize určené především pedagogům mateřských škol naleznou čtenáři celkem čtyři tematické bloky zaměřené především na vytváření pozitivního vztahu k literatuře a posilování schopnosti spolupráce. Hlavním cílem je výchova k toleranci ...
Kniha - autor Sandra Bejdáková; Jarmila Střechová; Lenka Suchardová; Jana Vítková; Helena Z., 130 stran, česky Třetí díl ediční řady Školní zralost přináší komplexně zpracované téma komunikace v mateřské škole s vazbou na téma školní zralosti. Téma je představeno z několika úhlů pohledu: komunikace s ...
Kniha - autor Markéta Košťálová; Dana Tvrďochová; Michaela Kukačková; Žaneta Křížová; Milen., 124 stran, česky Metodou prožitkové pedagogiky, pozorováním, experimentováním, her, hudebních, výtvarných a pracovních činností poskytuje publikace další podporu při realizaci ŠVP PV.
Publikace je zaměřena na oblast tvořivé dramatiky, která jako prostředku využívá především dramatické, výtvarné, hudební, pohybové a literární hry a aktivity. Děti se učí najít v literatuře příklady prosociálního jednání a dokázat je aplikovat do některých situací z jejich života. V publikaci najdete ...
Kniha - autor Miroslav Vosmik, 102 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Společné vzdělávání přináší celou řadu nových situací, na které je třeba reagovat. Patří k nim i kariérové poradenství pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Autor se v publikaci věnuje problematice systemické perspektivy ...
Praktický průvodce osvědčenou metodou motivačních rozhovorů. Kniha ukazuje, jak využívat každodenní interakci s žáky a studenty jako příležitost ke změně. Autoři popisují dovednosti a strategie v podobě krátkých konverzací o problémech s chováním, učením či ve vztazích se spolužáky včetně šikany a problémových ...
Od měření k řešení Tato kniha aktualizuje empirické poznatky z předchozí publikace autorského týmu - (Ne)rovné šance na vzdělání, vzdělanostní nerovnosti v České republice (Academia, 2006) a doplňuje důležitá témata, která v této knize chyběla. Současná publikace přináší další statě zaměřené na témata, ...
Sborník příspěvků z mezinárodní konference Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (Prezentace školství a vzdělanosti), která proběhla na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v říjnu roku 2012 na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny ...
Väčšina ľudí je denne vystavovaná stresovým situáciám, ale najčastejšou skupinou spájanou so stresom sú učitelia, denne podrobovaní psychickej, mentálnej a emocionálnej záťaži, denne prichádzajúci do styku s veľkým počtom osôb a neustále komunikujúci s početnou skupinou ľudí. Vyžaduje sa od nich veľké ...
Cílem publikace je představit vývoj a význam teorie a praxe vzdělávání dospělých a přiblížit vznik a rozvoj andragogické vědy v mezinárodním kontextu. Obsah je orientován jednak na teoretické poznatky z učení a vzdělávání dospělých, jednak na praktické aplikace do oblasti rozvoje a řízení lidí. Věnuje ...
Mít děti je příležitost vytvořit si a užít si na světě více radosti. A přesto nás chování našich dětí někdy rozčiluje! Proč věci, které se snažíme dělat co nejlépe, často selžou a dosáhneme pravého opaku, než jsme chtěli?I kdybychom při výchově dětí někdy chtěli mít kouzelnou hůlku, nebo alespoň jednotný ...
Maria Montessori začala svou pedagogickou dráhu prací s dětmi, které trpěly mentálním postižením. Docílila toho, že tyto děti složily zkoušku ze čtení a psaní určenou pro děti bez postižení. To ji podnítilo k tomu, aby svou metodu uplatnila i ve vzdělávání zdravých dětí. Právě tímto obdobím se zabývá ...
Škola je skutečně pro děti. Co bychom měli dělat pro to, aby byl školní čas využitý zejména pro učení, aby dítě chodilo do školy rádo, aby se do ní i těšilo, aby se nebálo a aby se co nejvíc naučilo? Měli bychom dítěti především porozumět. Stejně rozumět bychom měli i jeho rodičům a koneckonců i sami ...
55 let s nakladatelstvím Wolters Kluwer autor Václav Trojan sice ještě nespolupracuje, ale 55 textů už mu rozhodně odevzdal (navíc je to číslo jeho letošního životního jubilea). Většina textů publikace 55 úvah o českém školství aneb Mým kapitánům vznikala v průběhu osmi let a nyní máte možnost si je ...
Autor : Zuzana Svobodová, Irena Trojanová, Popis : Publikace Krize jako příležitost (a nejen ve školství) je optimistickým čtením o negativních situacích. Autorky využívají svých zkušeností vedoucích pracovnic ve školství posílených svou lektorskou činností i akademickou činností na Pedagogické fakultě ...