Každé dítě může zažít úspěch a přijetí skupinou. Poslední část čtyřdílného souboru skupinových her pro mladší děti přináší hry k odreagování agrese a ke zvýšení sebeúcty nutné při spolupráci v týmu a řešení konfliktů. U každé hry je napsáno, pro jak staré děti se hodí, jsou uvedeny její cíle, potřebný ...
Alternativní školy a inovace ve vzdělávání 3. aktualizované vydání Jan Průcha Které alternativní školy a koncepce vzdělávání existují u nás a ve světě? A jsou opravdu lepší než školy běžné? Třetí, upravené a rozšířené vydání úspěšné knihy přináší kromě základních informací o známějších typech alternativních ...
Základní informace a rady pro vstup vašeho dítěte do mateřské školy Vstup dítěte do mateřské školy klade na dítě a jeho rodiče nové náročné požadavky. Dítě si musí v novém prostředí najít svou identitu, vytvářet nové vztahy a začlenit se do organizované skupiny dětí. Autoři popisují, jak dítě a jeho ...
Pre súčasnú školu je charakteristické, že aj pre opakovane deklarovaný cieľ, ktorým je komplexný a harmonický rozvoj žiakovej osobnosti, kladie dôraz predovšetkým na školskú výkonnosť žiaka. Emočný a sociány vývoj žiakov, rozvoj samostatnosti a tvorivosti ostáva v pozadí. Skúsené školské psychologičky ...
Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vývoj pedagogických oborů, zvláště pak speciální pedagogiky, je v posledních letech ovlivněn postupným přechodem trendu integrace v celosvětový trend inkluze v pedagogickém procesu. Zatímco při integraci šlo o přizpůsobení dítěte s postižením potřebám ...
Kniha - autor Miroslav Vosmik, 102 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Společné vzdělávání přináší celou řadu nových situací, na které je třeba reagovat. Patří k nim i kariérové poradenství pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Autor se v publikaci věnuje problematice systemické perspektivy ...
Praktický průvodce osvědčenou metodou motivačních rozhovorů. Kniha ukazuje, jak využívat každodenní interakci s žáky a studenty jako příležitost ke změně. Autoři popisují dovednosti a strategie v podobě krátkých konverzací o problémech s chováním, učením či ve vztazích se spolužáky včetně šikany a problémových ...
Publikace se zab�v� z�kladn�mi aspekty p�ed�koln�ho vzd�l�v�n� se z�etelem na specifika d�t�te p�ed�koln�ho v�ku. Auto�i se v�nuj� tradi�n�m t�mat�m didaktiky v kontextu p�ed�koln�ho vzd�l�v�n�. �e�� aktu�ln� probl�my sou�asn� ...
Odborná kniha se tematicky věnuje souhrnně aktuálnímu stavu rané péče v České republice v referenčním poli speciální pedagogiky a sociálních služeb. Hlavní motivací a podnětem pro zpracování odborné knihy byl současný stav, kdy moderní speciální pedagogika rozšířila v rámci změn svého paradigmatu působení ...
Teoretické zpracování oboru zaměřujícího se na osobnostní a týmový rozvoj prostřednictvím přímých prožitkových situací je v českém prostředí zcela novým počinem. Na rozdíl od dříve publikovaných praktických a metodických návodů jsou zde zpracovány především terminologické a ideové aspekty včetně širších ...
Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praktická metodická příručka se věnuje problematice individuální integrace žáků a studentů s poruchami autistického spektra, zvl. Aspergerovým syndromem, popř. s HFA – vysocefunkčním autismem, na druhém stupni ZŠ, na osmiletém gymnáziu a na střední škole. Autoři shrnují ...
Téma publikace souvisí s humanizací vzdělávání a s hledáním efektivnějších přístupů ve výuce cizích jazyků, které respektuje individualitu studenta a rozvíjí jeho autonomii. Teoretické vysvětlení charakteristických projevů jednotlivých stylů i strategií a jejich dopadů je doplněno doporučeními pro výuku. ...
Zábavné hry a aktivity jsou určené pro děti ve věku 7–13 let a jejich cílem je pomoci dětem zkoumat, chápat a pozitivně vyjadřovat vlastní pocity. Jednotlivé aktivity se zabývají např. vztahy mezi vrstevníky, navazováním přátelství, ale i šikanou nebo žárlivostí. Jejich cílem je podpořit u dětí zdravé ...
Při každodenní práci se žáky se učitelé setkávají s různými náročnými situacemi. Vypořádat se s drogami ve škole, žákem, který vyrušuje, neplní domácí úkoly, kyberšikanou či s nespolupracujícími rodiči nejsou jednoduché situace, do kterých se může učitel velmi rychle dostat, aniž by měl čas promýšlet ...
Kniha nabízí vhled do problematiky výtvarné dramatiky, seznamuje s významem výtvarně-dramatických činností a metod práce. Představuje tvořivé výtvarně-dramatické činnosti, jež byly ověřeny v praxi mateřských, základních i speciálních škol a odpovídají požadavkům Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní ...
Augmentativní a alternativní komunikace se pokouší přechodně nebo trvale kompenzovat projevy poruchy a postižení u osob se závažným postižením řeči, jazyka a psaní. Alternativní komunikační systémy se používají jako náhrada mluvené řeči. Augmentativní systémy komunikace mají podporovat již existující, ...
Autorka, školní psycholožka, svou knížkou podává pomocnou ruku rodičům dětí, které trpí poruchou pozornosti a jejich porucha není spojena s hyperaktivitou. S využitím četných příkladů poskytuje popis a výklad problematiky a seznamuje s příznaky. Jedná se o děti, které často působí dojmem, že jsou "mimo", ...
Pro děti od 4 do 9 let OBSAHUJE CD se 43 písničkami Kniha představuje čtyřicet tradičních řemesel prostřednictvím lidových písní, hudebně pohybových her, tanců a ilustrací. Stylizovaným tanečním pohybem tak přibližuje dětem dnes už mnohdy zapomenutou práci řemeslníků. V úvodu každé kapitoly je vysvětlena ...
Soubor pracovních listů zaměřených na rozvoj logického myšlení a základy matematiky je pokračováním prvního svazku pracovních listů. Pracovní listy jsou určeny především dětem se specifickými poruchami učení, ale pomohou rozvíjet vnímání a poznávání všem dětem. Schopnost soustředit se, pamatovat si a ...
Autor : Irena Smetáčková, Stanislav Štech, Popis : Kniha se zabývá rizikem syndromu vyhoření při práci učitele. Vyhoření vzniká v důsledku chronického stresu a vede k silným psychickým a fyzickým problémům, k nekvalitní výuce, ke špatným vztahům ke kolegům a žákům. Cílem knihy je, aby vyučující získali ...