Kniha - autorka Iva Stuchlíková; Tomáš Janík, 466 strán, český, pevný bez lesklého krytu Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, ...
Proč má, či dokonce musí být pedagog sociálněpsychologicky orientován? Erudovaný autor, uznávaný pedagogický odborník vysvětluje prostřednictvím této přehledné a vyhledávané monografie, jak může fundovanost v sociální psychologii obohatit profesi pedagoga a přinést prospěch ve výchově a vzdělávání žáků ...
Dostává se vám do rukou ojedinělá publikace o metodách výzkumu vzdělávání dospělých, která objasňuje témata a problémy, jež je potřebné zkoumat na tomto poli. Přináší popis metod (dotazník, SWOT analýza apod.), které se pro andragogiku nabízejí, a zajímá se o vzdělávací potřeby jak z hlediska jednotlivců, ...
Tato objevná práce na poli vyučování a transpersonální psychologie zkoumá dynamiku kolektivního vědomí ve třídě. Kombinuje vědecký výzkum s poznatky z třicetileté osobní praxe. Autor zkoumá jemné vlivy, které neviditelně vyzařují z učitelů během jejich práce – nezamýšlené kognitivní rezonance, k nimž ...
Studie Jak čtou Romové je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový; výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní ...
Kniha - autor Jitka Kendíková, 116 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Publikace rozšiřuje portfolio materiálů pro výuku dětí s SVP na druhém stupni ZŠ. Proto přináší učitelům, speciálním pedagogům i rodičům další pracovní listy z gramatiky, slohu i literatury. Práce s těmito materiály žákům pomáhá ...
Další sešit edice Od zápisu do lavice obsahuje 45 pracovních listů se cvičeními, které zábavnou formou rozvíjejí sluchové vnímání (např. kolik slabik má slovo, jakou hlásku ve slově slyším, trénink sluchové paměti, hláskování slov, posloupnosti – co je před, za, skládání slov do věty apod.). Úlohy jsou ...
Také řešíte na začátku každého nového školního roku ve Vaší mateřské škole nesoulady mezi dětmi? Nakonec si na sebe zvyknou, ale chce to pevné nervy a velkou trpělivost Vašich pedagogů. Aby toto období bylo v září co nejkratší a aby ke konfliktům mezi dětmi kvůli jejich jinakosti docházelo i po zbytek ...
Kniha – autor František Parkan; Veronika Válková, 208 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato metodická příručka je pomůckou pro učitele, kteří pracují s učebnicí a pracovním sešitem Dějepis pro 6. ročník ZŠ (V. Válková). Přináší kompletní didaktický rozbor učebnice a pracovního sešitu a doporučení ...
Na počátku příručka nabízí teoretický úvod rozdělený na dvě části. První obsahuje především základní definice používaných pojmů. Jsou v něm také informace o legislativě spojené se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí nadaných. Zaměřuje se také na odbornou péči o tyto jedince a ...
Kniha - autor Monika Bückel-Schaal, 30 stran, česky Radost, hněv, vztek, smutek nebo strach – všechny tyto emoce děti intenzivně prožívají. Tato sada obsahuje 30 barevných karet, na nichž jsou zobrazeny každodenní situace ze života dětí a rodiny. Děti pomocí situací poznávají pocity, které samy znají, ...
Kniha - autor Miroslav Janík, 164 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Tématem této knihy je rozvoj mnohojazyčnosti ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině. Prezentovaný výzkum se zaměřuje na to, jak jsou ve výuce německého jazyka organizovány interakce v situacích, ve kterých ...
Sebeobsluha, do které schopnost se samostatně obléknout patří, je činnost, jíž se děti učí od nejútlejšího věku. Málokterý rodič si ale uvědomí, co všechno sebeobsluha obnáší, jaké schopnosti jsou k ní třeba a že její zvládnutí nemusí být v žádném případě takovou samozřejmostí, za jakou ji považujeme. ...
Jezuitské školství má věhlasnou tradici. Ignaciánská pedagogika je založena na osvědčených moderních přístupech a zároveň podněcuje k tázání po hlubších otázkách života. Napomáhá tak přechodu z teoretické roviny chápání k uplatnitelné zkušenosti. Osobnostní růst, odborná způsobilost, svědomitost, ale ...
Soubor známých lidových písniček doplněný stručnými návody ke hrám a náměty, jak téma písničky rozvíjet.Všechny písně (je jich celkem 104) jsou vybrány s ohledem na rozsah dětského hlasu a patří k těm, které by děti měly znát. Knížka se může stát užitečným pomocníkem v mateřských i základních školách ...
Motivácia je súborom pohnútok, ktoré vyvolávajú aktivitu organizmu a určujú jej zameranie. Je to vnútorná hnacia sila, ktorá ženie k uspokojeniu nenaplnených potrieb. Hovorí sa, že dobrá motivácia je zárukou úspechu a vo vzťahu k edukácii, že "dobrá motivácia je polovica úspechu práce učiteľa a učenia ...
Kniha poutavým způsobem dokumentuje kazuistiky postižených dětí, které Rudolf Steiner probíral ve svém Léčebně-pedagogickém kurzu. Autor předkládá jejich anamnézu, duchovědnou diagnózu a léčbu navrženou R. Steinerem a sleduje další vývoj jejich nemoci a průběh života. Kniha je určena všem, kdo chtějí ...
Jak děti zjistí, že slovo "pes" označuje psa a ne třeba kočku, auto anebo člověka? Jak poznají, co znamenají slovesa "myslet" nebo "věřit", přídavná jména "dobrý" či "bílý", anebo třeba slova označující abstraktní jevy, jako jsou "hypotéka" nebo "příběh"? Děti si slova osvojují poměrně rychle, obvykle ...
Kniha - autor Miroslav Procházka, 124 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Jak vypadá třídní kolektiv v současné škole a jak se se změnami ve společnosti vypořádat v praxi? Jaká je při tom role školního metodika prevence? Jaké možnosti v praxi vůbec má? To jsou jen některé z otázek, na které tato ...